Saturday 20 April 2013

HATI-HATI DENGAN PERKATAAN ANDA

Salam pembaca semua

Dunia Islam hari ini makin kalut keadaan nya kan?Macam-macam perkara yang terjadi.Amar makruf nahi mungkar  itu walaupun wajib dilaksanakan,namun tak semua orang dapat melaksanakan.

Takpe lah.Admin tak mahu bercerita panjang jadi admin teruskan dengan point yang admin cuba sampaikan.Diharap pembaca semua dapat berhati-hati dalam percakapan selepas ini.

Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:

1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kapir)

2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah, beselerak je muke aku tgk. (jatuh kapir)


3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kapir)

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kapir) 

5- Senyum la sket, muke masam je dah macam malaikat mungka nakir dah aku tgk. (jatuh kapir)

6- Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu. (jatuh kapir)

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kapir)

8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je.. (jatuh kapir)

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je... (jatuh kapir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah negara kita ni.. (jatuh kapir)

"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.


~smile :)

No comments :

Post a Comment